Muzeul Județean Argeș - moștenire culturală, istorie și continuitate

Regulamentul Festivalului National “Dinu Lipatti”, 2015

Concurs Festivalul Național Dinu Lipatti, 12-13.05.2015 În anul 2015 se împlinesc 98 de ani de la naşterea renumitului pianist, compozitor şi pedagog român Dinu Lipatti. Festivalul Dinu Lipatti va aduce in atenţia publicului, atât valorile pianistice şi muzical interpretative ale actului artistic, precum şi pe cele componistice din repertoriul marelui artist. Competiţia îşi propune să reunească concurenţi la nivel naţional şi să aducă în atenţia tinerei generaţii personalitatea de excepţie a acestui muzician. Concursul a fost structurat pe trei secțiuni: pian, vioară şi canto. Dispoziţii generale Participanţii vor fi: elevi ai liceelor de muzică și studenţi ai universităţilor muzicale din România. Aceştia vor susţine concerte / recitaluri la Casa Memorială Dinu Lipatti şi la Teatrul din Pitești. Juriul va fi format din muzicieni şi profesori de la liceele şi facultăţile de specialitate din România, aceştia desemnând caştigătorii pentru fiecare secţiune a concursului. Juriul pentru fiecare secţiune va fi format din 3 persoane. Membrii juriului pe fiecare categorie sunt : Pian

  • Lect. Univ. Dr. Toma Popovici, Universitatea Națională de Muzică București
  • Prof. Gabriela Enășescu, Colegiul Național de Muzică George Enescu
  • Renatty Codreanu, Șef Catedră Pian, Liceul de Artă Dinu Lipatti, Pitești

Vioară

  • Elena Baltaga, Șef Catedră Vioară, Colegiul Național de Muzică George Enescu
  • Roxana Moise, Șef Catedră Vioară Liceul de Artă Dinu Lipatti, Pitești
  • Mădălin Sandu, Concertmaestru al Filarmonicii Pitești

Canto

  • Andra Bivol Costea, mezzo-soprană, Prof. Asoc. Drd., Universitatea Națională de Muzică București
  • Camelia Clavac, soprană,  Lector Univ. Drd., Universitatea din Pitești
  • Mihaela Andrei, Prof. Artă Interpretativă, Colegiul Național de Arte Dinu Lipatti București

De asemenea, turiştii şi publicul amator vor avea prilejul să asiste la o serie de recitaluri /concerte oferite de participanţii la festival, în primă audiţie, concerte pentru pian şi orchestră.  Regulament concurs

  1. Concursul se va desfăşura la Casa Memorială Dinu Lipatti şi în Piteşti. Locaţiile și programul de desfăşurare al festivalului vor fi comunicate ulterior înscrierii în concurs.

Laureaţii vor susţine concertul final la Casa Memorială Dinu Lipatti de la Fundăţeanca, unde vor primi trofee personalizate şi diplome de participare. Preselecţia se face pe baza fişei de înscriere. Juriul va selecta un număr total de 25 de participanţi (individual sau formaţii) pentru etapa finală.

  • Etapele concursului constau în audiţii la cele trei secţiuni: pian, vioară şi canto clasic –  12.05.2015
  • Recitalul Final şi Gala Laureaţilor – 13.05.2015

2. Etapele concursului şi Gala laureaţilor sunt publice, cu intrare gratuită.   Condiţii de participare

  1. Concursul este deschis atât soliştilor, cât şi formaţiilor cu până la cinci componenţi, pentru fiecare secţiune; studenţi ai universităţilor muzicale din România, fie ele de stat sau particulare; elevi ai liceelor de muzică şi ai şcolilor populare de artă etc.

 

  1. Vârsta minimă de participare: 9 ani. Vârsta maximă de participare: 25 ani.

 

  1. Nu se percepe taxă pentru înscrierea în concurs.

 

  1. Înscrierea în concurs se face pe baza Fişei de înscriere, ce va fi transmisă prin e-mail (fişa de înscriere scanată), până la data de 10.05.2015: festival.lipatti@gmail.com.

Fişa de înscriere se va completa cu majuscule şi fără omisiuni. Ea va fi însoţită de copiile actelor de identitate ale participanţilor şi celelalte documente solicitate prin fişă. Regulament Festivalul National Dinu Lipatti 2015

  1. Rezultatele preselecției vor fi făcute publice până cel târziu la data de 11.05.2015, ora 17.00. Concurenții invitați să participe la concurs vor fi anunțați atât în scris, prin transmiterea invitației de participare, cât şi telefonic.

 

  1. Întrucât Festivalul Național Dinu Lipatti se desfășoară pe durata a două zile, din considerente de timp, organizatorii își rezervă dreptul de a face preselecția concurenților în funcție de CV și de ordinea înscrierii în concurs.

 

  1. Cheltuielile de transport şi masă vor fi suportate de organizatori, pentru toată durata competiției. Transportul București-Pitești și retur este asigurat de organizatori.  În zilele de concurs, plecarea din București se va face din Piața Națiunile Unite, la ora 7.00.

 

  1. Acompaniamentul și costurile pentru acompaniament (la secțiunile vioară și canto) vor fi suportate integral de organizatori.  Participanții sunt rugați să trimită partiturile la adresa festival.lipatti@gmail.com.

 

  1. După confirmarea selectării candidaţilor, participarea la întreg programul competiţional este obligatorie. Retragerea din competiţie va conduce la nedecontarea cheltuielilor /recuperarea cheltuielilor efectuate.

  Repertoriu – probe de concurs   Concurenţii vor interpreta câte 2 piese, la alegere, cu durata totală de maxim 15 minute. Piesele propuse pentru interpretare vor fi nominalizate în fişa de înscriere. Juriul, în etapa de preselecţie, poate solicita înlocuirea anumitor piese/propuneri alternative. Premii

  1. Juriul – compus din  muzicieni şi profesori de la liceele si facultățile de specialitate din România – va acorda participanților diplome şi trofee personalizate.

 

  1. Juriul îşi rezervă dreptul de a nu acorda anumite premii.

 

  1. Deciziile juriului sunt fără drept de apel.

 

  1. Nerespectarea de către un concurent / membrii unei formaţii, a deciziei juriului de a participa la concertul laureaţilor, atrage după sine pierderea premiului atribuit concurentului / formaţiei respective si recuperarea cheltuielilor ocazionate de aceştia.

 

Program

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *